Amb nens

A l'ombra del torrent de Vall-lloparda

La ruta ens permetrà descobrir alguns del trets característics de la subcomarca de la baixa Tordera: petits aiguamolls, rieres i torrents que desguassen a la Tordera tot alimentant una espessa vegetació de ribera, rouredes i pins.

Dificultat Dificultat Mitjana

Distància: 9 Km

Durada: 2 h i 15 min

Hi ha parada de tren de Renfe (902 24 02 02- www.renfe.com). Des de Barcelona, hi para la línia C-1 de Rodalies. La freqüència de pas és cada hora. Des de Girona, cal fer trasbordament a l'estació de Maçanet-Maçanes

A Tordera s'hi arriba per l'N-II, la BV-5122 i la GI-512

La companyia Barcelona Bus té una línea que surt de l'estació del Nord de Barcelona i que arriba fins a Tordera, però només entre setmana (902 13 00 14 - www.barcelonabus.com)

Ens situem a l'estació de tren de Tordera, al costat del polígon industrial de Can Verdalet, del quel sortirem per l'últim carrer del seu marge esquerre, tot creuant la GI-512. Com canvia de cop el paisatge! Ens trobem amb la roureda de Tordera , espai natural protegit. Es tracta d'un bosc molt espès i amb alguns arbres de gran alçària, i endinsar-s'hi ens trasllada a paratges de muntanya força llunyans. No és habitual trobar una roureda a tan poca altura sobre el nivell del mar i tant a prop de la costa. Tot seguint l'àmplia pista trobarem dues marques de ruta de BTT, la de l'esquerra és la nostra: iniciem la suau ascensió del torren del Vall-lloparda. És un nom suggeridor molt adient a l'espessor de la vegetació.

Seguim la pista fins fer un gir a tocar de la urbanització Terrabrava i prendre un camí ample que baixa suaumente fins a creuar el torrent....per la part d'aigües netes, ja que davant nostre hi arriben les aigües sense depurar de la urbanització. Seguim el bell camí en què ens acompanyen plantacions de pinàcies i de joves plataners. Uns curts revolts de pujada ens porten a una altra de les pistes principals de la zona. Primer torçarem a la dreta per tal d'arribar en pocs minuts, per un caminet que s'intueix a l'esquerra passat un pla sorrenc de la pista, a un esplèndid mirador sobre el pla d'Anyells, pastures i arbrats fins on la vista abasta i el Montseny com a fons.

Hi restem una bona estona fent anar de nou les càmeres fotogràfiques. Desfarem el camí tot seguit la pista principal cap a Can Peira, on trobarem rucs pasturant en llibertat abans d'arribar a la casa senyorial, amb un gran safareig que fa de mirall al costat del passeig d'entrada. Hem de continuar...Descendim fins a la GI-512 i, tot creuant-la, seguim per pista fins a arribar al nucli urbà travessant la Tordera.

Cal dur calçat adient per als bassals i els petits aiguamolls que es formen sobretot després de la pluja. L'excursió és factible tot l'any, però és especialment recomanable de fer-la a la primavera. No oblideu la càmera fotogràfica, els racons i les viste s'ho valen