De Port de la Selva a Cala Tavellera

Dificultat Dificultat Mitjana

Desnivell: 242 m acumulats

Durada: 4h 45 min sense parades

Amb tren arribem fins a LLançà amb renfe i en aquest punt cal prendre un taxi que ens portarà fins a Port de la Selva.

Fins a Figueres hi arribem per la AP7, tot deixant-la a la sortida de Figueres Sud (4) voltem la ronda de Figueres per anar a trobar la N-260, que ens porta fins a Llança. Des d'aquesta vila prenem la GI-612 fins a Port de la Selva.

Ho desaconsellem doncs la companyia Sarfa no té prevista ruta regular fins a Port de la Selva

Som en un espai d’aspecte salvatge i feréstec que corprèn a tothom qui el visita. Lloc modelat per la geologia, la duresa del vent, la salabror, la manca d’aigua i l’atrevida petjada humana quan ha gosat endinsar-s’hi.

Són molt diverses les opcions per fer ruta pel Parc natural del Cap de Creus.  N’hem escollit una a peu, mirant de tenir en compte tots aquests aspectes naturals i patrimonials que fan del  Cap de Creus un lloc únic. Muntanya i mar, natura salvatge i petjada humana en continua variació; com el puja i baixa dels lloms del terreny, els racons verds i l’aspror d’altres, els espais ressecs, la tossuderia de la vegetació o els petits miracles de l’aigua i, finalment, la costa que entra i surt en espigons i cales segons el caprici de la seva lluita amb la mar.

Terreny ventat i solejat però amb oasis d’ombra (i, fins i tot, d’aigua!) que han permès a l’home fer-hi estada. Així ho testifiquen els pous d’aigua, les pletes de cabres o vaques i les petites construccions de pedra seca o algunes de més grans com cases i masos.

Tot això és el que visitem i experimentem en aquesta sortida. Fins a Sant Baldiri seguim el traçat del sender de gran recorregut GR 11, ben senyalitzat.  En aquest bonic indret, agafem un sender que surt de l’esquerra de l’esplanada que hi ha davant del conjunt i que ens permet arribar a la plana del Puig del Moro més ràpidament.

Les vistes són espectaculars en arribar a aquest paratge, des d’on baixem sobtadament cap a la cala Tavellera. Tornem pel mateix recorregut fins a la plana del Puig del Moro però des d’aquest punt seguim còmodament la pista que volta Mas Paltré i, ja a Sant Baldiri, repetim el camí d’anada tot repassant les imatges que se’ns han quedat gravades a la retina i també a la càmera fotogràfica.

A l'estiu cal forta hidratació, crema solar, gorra i, per descomptat, banyador.
Cal tenir en compte que molts establiments de la zona tancan durant la temporada d'hivern.

Turisme Port de la Selva. Us recomanem confirmar la informació amb una trucada.

• Què fer a Alt Empordà

Hotel Cal Mariner. La visita al Cap de Creus es mereix una estada davant de la platja. Un edifici de nova construcció amb 8 habitacions, dos menjadors amb vistes al mar i una gran terrassa pels dies de bon temps. Tant l'hotel com el restaurant són regentants familiarment, amb tot el que això suposo d'acollida i atenció senzilla i propera.
El preu de l'habitació doble en temporada mitja és de 88,00€. El preu de l'esmorzar: 7,00 euros. Per a la mitja pensió cal afegir-hi el menú de 15,00€. El preu del llit supletori surt per 13 €.  Totalment accessible per a minusvàlids, amb wifi a les habitacions i un magatzem on guardar bicicletes. Cap problema per aparcar doncs hi ha un gran aparcament just darrera de l'hotel.

El període d'obertura és des de principis de març fins a mig novembre.