De Sant Pol a Pineda, paral·lels a la mar

Descobrim camins que recorren els turons suaus de la serralada Litoral. A peu del Montnegre, resseguim carenes que ens aboquen a la plana i a la mar

El nucli de Sant Pol de Mar, amb cases esglaonades que s’adapten a la forma de les muntanyes, és un bon exemple de poble maresmenc. Aturar-se a la platja i contemplar el Mediterrani és un bon preludi a la caminada que ens porta fins a Pineda, per petites serres interiors i sense perdre mai de vista la mar. Sortim de l’estació de tren de Sant Pol de Mar, travessem la plaça i, a la dreta, prenem el carrer Nou. Enllacem amb el carrer Tobella fins arribar a la plaça d’Anselm Clavé i el carrer dels Herois de la Fragata Numància. Continuem pel camí fins que creuem l’autopista C-32 i, un cop s’acaba l’asfalt, prenem la pista cap a l’esquerra per dins d’un bosc de pins. Uns metres més enllà, en una cruïlla de tres camins, prenem el del mig i voregem una petita bassa artificial.

Hortes als pujols

El paisatge obert permet assaborir hortes familiars disperses a la falda de pujols que es perfilen al davant de la mar. En arribar de nou a una intersecció de pistes prenem la que s’enfila muntanya amunt. Al peu d’una tanca deixem un camí a l’esquerra i voregem el filat. A l’encreuament de tres camins, prenem el que puja pel mig i que, més endavant, travessa en diagonal la carretera vella de Calella a Hortsavinyà. Ens dirigim al mas de l’Estol, ara abandonat. El camí mena a la punta de Garbí, que identificarem per l’estructura metàl·lica que hi ha al capdamunt. Abans d’arribar al cim, però, prenem el camí que surt cap a l’esquerra i baixa per l’obaga, amb vistes sobre la vall i el Montnegre. A pocs metres tombem a la dreta. Al cap de 15 minuts, deixem una pista a la dreta que condueix cap a una urbanització. La pista inicia una pujada suau fins a trobar el corriol que duu al castell de Montpalau. Prenem la pista a la dreta i, passada l’ermita de Sant Rafael, ja entreveiem les cases de Pineda de Mar, on agafarem el tren que ens tornarà a l’estació de Sant Pol.