El Museu del Ferrocarril de Catalunya, a Vilanova i la Geltrú, ha engegat una campanya de micromecenatge per dur a terme la restauració de la locomotora ‘Mataró’, una de les peces més importants del recinte i una veritable joia del patrimoni cultural del país: és una rèplica construïda l’any 1948 de la primera locomotora que va circular a la península Ibèrica.
Aquesta màquina de vapor va ser traslladada a Lleida fa un any per a una petita reparació i es va descobrir un problema més greu a la caldera. Des d’aleshores, no s’ha pogut assumir el cost de la reparació i la màquina encara es troba als tallers lleidatans. Renfe ha fet una donació extraordinària de 41.000 €, però no és suficient per arribar als 72.000 € que costa la reparació.
Per aconseguir que la locomotora ‘Mataró’ torni al museu de Vilanova i pugui tornar a funcionar, s’ha engegat una campanya de recollida de diners a través de la plataforma Verkami, empresa del Maresme especialitzada en projectes culturals. També s’ha creat l’etiqueta #SalvemlaMataro a Twitter per fer córrer la iniciativa a través de les xarxes socials.
Una peça única
La ‘Mataró’ és una rèplica de la locomotora del tren del Centenari que es pot veure al Museu i ha circulat en diverses celebracions. No és habitual que una màquina d’aquestes característiques es pugui veure funcionant, per això és molt important per al Museu del Ferrocarril tenir-la altre cop a les seves instal·lacions. Si s’aconsegueixen els diners, està previst fer una celebració posant en marxa de nou el tren del Centenari.
El Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú acull una col·lecció de més de seixanta vehicles de totes les èpoques, tecnologies i països. En destaquen 21 locomotores de vapor, però també hi ha cotxes de viatgers, màquines dièsel o elèctriques i altres vehicles curiosos.
Aquesta màquina de vapor va ser traslladada a Lleida fa un any per a una petita reparació i es va descobrir un problema més greu a la caldera. Des d’aleshores, no s’ha pogut assumir el cost de la reparació i la màquina encara es troba als tallers lleidatans. Renfe ha fet una donació extraordinària de 41.000 €, però no és suficient per arribar als 72.000 € que costa la reparació.
Per aconseguir que la locomotora ‘Mataró’ torni al museu de Vilanova i pugui tornar a funcionar, s’ha engegat una campanya de recollida de diners a través de la plataforma Verkami, empresa del Maresme especialitzada en projectes culturals. També s’ha creat l’etiqueta #SalvemlaMataro a Twitter per fer córrer la iniciativa a través de les xarxes socials.
Una peça única
La ‘Mataró’ és una rèplica de la locomotora del tren del Centenari que es pot veure al Museu i ha circulat en diverses celebracions. No és habitual que una màquina d’aquestes característiques es pugui veure funcionant, per això és molt important per al Museu del Ferrocarril tenir-la altre cop a les seves instal·lacions. Si s’aconsegueixen els diners, està previst fer una celebració posant en marxa de nou el tren del Centenari.
El Museu del Ferrocarril de Vilanova i la Geltrú acull una col·lecció de més de seixanta vehicles de totes les èpoques, tecnologies i països. En destaquen 21 locomotores de vapor, però també hi ha cotxes de viatgers, màquines dièsel o elèctriques i altres vehicles curiosos.