Sant Pere de Serrallonga, Sant Andreu de Llanars, Sant Salvador de Bellver i el monestir de Lluçà recuperen les visites guiades. Són les esglésies i conjunts patrimonials del programa ‘Joies del romànic del Lluçanès’ que es podran visitar entre el febrer i el maig.
Les visites aniran a càrrec de diferents especialistes en història i art medieval (Marta Fernández, Marianne Blanchart, Xavier Costa, Dani Font) i tractaran diferents temàtiques relacionades amb el context històric i cultural en què se situen les esglésies romàniques: l’estructuració territorial en comtats sota el domini del poder carolingi, la litúrgia medieval i els rituals que estructuraven la vida social, la repoblació impulsada per Guifré el Pelós o l’activitat canonical.
El programa de visites en època d’hivern i primavera permetrà desestacionalitzar les activitats culturals i patrimonials i oferir visites a les joies del romànic del Lluçanès en èpoques de menys oferta cultural.
Les activitats, organitzades pel Consorci del Lluçanès, són finançades per la Diputació de Barcelona amb la col·laboració i coordinació de Cases d’Oliba (bisbat de Vic).
Les places estan limitades i es pot fer la inscripció a través d’un formulari a l’agenda d’activitats del Lluçanès.