EL FeMAP celebra 15 anys amb 50 concerts i noves produccions

El Festival de Música Antiga dels Pirineus ofereix, entre el 3 de juliol i el 23 d’agost, una àmplia programació en què 23 grups actuaran en 36 municipis

Text:
Redacció Descobrir per al Festival de Música Antiga dels Pirineus
Els concerts del FeMAP se celebren en espais destacats dels municipis que els acullen
Els concerts del FeMAP se celebren en espais destacats dels municipis que els acullen FOTO: Jordi Mateu - FeMAP
1 de juliol de 2026
Guardar a favorits

La 15a edició del Festival de Música Antiga dels Pirineus (FeMAP) tornarà a convertir els pobles d’alta muntanya en un gran escenari patrimonial entre el 3 de juliol i el 23 d’agost, amb una programació que reuneix 50 concerts, 23 grups i 36 municipis de Catalunya, Andorra i la Catalunya del Nord. El festival reafirma així una vocació que desenvolupa des de la seva fundació, el 2011: portar la música antiga a espais singulars i de valor històric del Pirineu. Amb programacions que inclouen artistes nacionals i internacionals de re- nom, el FeMAP s’ha consolidat com una de les cites culturals de referència de l’estiu.

Aquesta edició s’inaugurarà amb una nova producció pròpia, Petites joies de la catedral de Barcelona, interpretada per l’Ensemble Barcelona Comtal. El concert, que reforça la línia de creació pròpia del festival i la seva connexió amb el patrimoni musical, tindrà lloc el 3 de juliol a la catedral de la Seu d’Urgell.

Entre les propostes destacades hi figura el prestigiós conjunt Gli Incogniti, que presentarà D’una exquisida singularitat, un programa dedicat a obres de Händel i Telemann. El festival també recupera El primer Rèquiem de Montserrat, la producció pròpia que va obrir l’edició passada i que enguany tornarà a sonar de la mà de l’Ensemble Joan March.

Altres actuacions destacades del programa són les de Bachcelona Consort, un dels conjunts especialitzats en Bach més solvents del país, a Tremp i Sant Feliu de Pallerols; les de José Hernández Pastor, una de les veus masculines més reconegudes en música antiga a l’Estat, a Arboló i Andorra la Vella, o les de Samira Kadiri i l’En- semble Andalusí, que portaran la música àrab-andalusina a Encamp i Puigcerdà.

Aquest any també destaquen Adrián Linares, violinista barroc de projecció internacional, i Juan de la Rubia, organista titular de la Sagrada Família, que tocaran plegats a Berga i Organyà, i la formació Cordis in Custodia, que oferirà als Banys d’Arles, Sant Joan de les Abadesses i Portbou un repertori de música medieval i del primer Renaixement.

Arriben les sonoritats orientals

Una altra de les cites més esperades és la de Ghalia Benali & Romina Lischka, que proposaran a Tremp i Vilanova de Banat una trobada entre música antiga i sonoritats orientals contemporànies. Com a colofó, la formació Bach Collegium Barcelona tancarà el festival a la Seu d’Urgell i Camprodon amb un programa de gran format dedicat a Bach.

Fidel al seu esperit transversal, el FeMAP complementa la programació musical amb més de 40 activitats gratuïtes incloses amb l’entrada. El públic podrà participar en visites guiades, itineraris patrimonials i accessos a museus, reforçant el vincle entre música, història i paisatge.

Per facilitar l’escapada, el Festival manté l’oferta dels Packs Turístics, una opció que permet adquirir en una sola reserva l’entrada al concert i l’allotjament. Una fórmula que facilita l’estada al públic visitant i ofereix una experiència completa al Pirineu. Aquest any, hi ha un total de 61 paquets, per a tots els concerts del FeMAP. Es poden reservar a través del mateix web del festival, amb la informació detallada dels preus i què inclou cada proposta.

A més, es mantenen els Concerts amb Gust, sis propostes que combinen actuacions musicals amb degustacions de productes de proximitat com ara formatges, vins i cerveses, una fórmula que ha esdevingut un dels trets distintius del festival i de la qual aquest any en podran gaudir a Llívia, la Seu d’Urgell, Conques, Mont-ros, Vilanova de Banat i Tremp.

Més informació: femap.cat