“L'amfiteatre és espectacular, m'agrada imaginar-me'l com era fa 2.000 anys”

Ivana Miño, actriu i presentadora, proposa el conjunt arqueològic de Tàrraco com a monument favorit

Ivana Miño
Ivana Miño
11 d'abril de 2018
Guardar a favorits

A l’actriu Ivana Miño l’hem vist voltar per tot Catalunya, mostrant-nos els racons més impressionants del territori al programa 'Catalunya Experience'. Ara bé, quan es tracta d’escollir un monument favorit, ho té ben clar: el conjunt arqueològic de Tàrraco. “L'amfiteatre és espectacular, m'agrada imaginar-me'l com era fa 2.000 anys. M'imagino com els romans van construir aquell pont del Diable, aquelles muralles que encara estan dempeus, com la gent ha anat construïnt les cases damunt les pedres antigues…”

Miño, que té amics a Tarragona i s'hi escapa sovint, afirma que els monuments romans de la ciutat “em fan volar la imaginació cap a temps antics, i caminar pels carrerons i trobar cada dues passes un arc o una pedra de temps romans aprofitada a la façana d'alguna casa és tot un luxe!”

Sèries, pel·lícules i programes
Ivana Miño és una actriu catalana que ha participat en nombroses pel·lícules i sèries de televisió. L'hem pogut veure al film ‘Buried’, de Rodrigo Cortés, i a sèries com ‘Infidels’, ‘Ventdelplà’, ‘Porca misèria’ o ‘El cor de la ciutat’. Els darrers anys, ha presentat el programa ‘Catalunya Experience’ de TV3, que ha tingut un gran èxit d'audiència.

Una setmana per proposar el monument favorit
En aquesta nova edició del monument favorit, entre els dies 5 i 11 d'abril tothom qui ho vulgui podrà proposar el monument que vol que entri a formar part del concurs. S’escolliran 12 monuments finalistes que passaran a la fase classificatòria.

La proposta del monument es pot fer a través del formulari del web del monument favorit. Després d’aquesta setmana, els dos monuments que hagin estat més proposats quedaran seleccionats automàticament per a la fase següent, i els altres 10 seran seleccionats per un comitè d’experts.

Seguiu-nos a les xarxes i a Catalunya Ràdio
Com en les altres edicions, cada dijous Joan Morales serà al programa 'Estat de Gràcia' de Catalunya Ràdio. A partir de les 18 h, el director del DESCOBRIR explicarà en directe les novetats del concurs i revelarà els monuments guanyadors de cada fase.

Com sempre, podreu saber les novetats del concurs a Twitter, Facebook i Instagram amb el 'hashtag' #monumentCat. Tot i que el concurs serà present a totes les xarxes del DESCOBRIR, el gran protagonista del concurs serà Twitter.