Els trens AVE de Barcelona a Girona entren avui en funcionament amb passatgers, després de la inauguració oficial que es va fer ahir del nou tram entre les dues capitals. Els trens AVE enllacen Barcelona i Girona en 37 minuts i Barcelona i Figueres en 53 minuts, en nou serveis per sentit. D’aquests nou trens, vuit connecten amb Madrid i dos serveixen d’enllaç amb els trens de gran velocitat (TGV) francesos.
Per a aquest nou tram es podran adquirir dos tipus de bitllets. A cada tren, una part de les places sortiran a la venda com a servei AVE per a recorreguts de llarga distància, i una altra part com a servei Avant per a trajectes entre Barcelona, Girona i Figueres, amb abonaments de descompte per a viatgers freqüents.
La connexió internacional directa entre Espanya i França no estarà completa fins a l’abril, quan els trens AVE espanyols estiguin homologats per circular per les vies franceses. Fins a l’abril, els passatgers hauran de fer transbordament a l’estació de Figueres-Vilafant i prosseguir el viatge fins a la frontera en un altre tren.
L’AVE a Girona i Figueres sortirà de l’estació de Sants de Barcelona. L’estació de la Sagrera, que està en construcció, no estarà operativa fins al 2016. I a l'estació de Girona encara s'han d'acabar algunes infraestructures, com els aparcaments per a vehicles i l'estació d'autobusos.
En qualsevol cas, la posada marxa del servei del tren de gran velocitat entre Barcelona, Girona i Figueres reduirà a la meitat el temps que fins ara es destinava al viatge amb tren entre aquestes ciutats. I s'espera que aquesta reducció tingui un important impacte social, turístic i econòmic a mitjà termini.
Per a aquest nou tram es podran adquirir dos tipus de bitllets. A cada tren, una part de les places sortiran a la venda com a servei AVE per a recorreguts de llarga distància, i una altra part com a servei Avant per a trajectes entre Barcelona, Girona i Figueres, amb abonaments de descompte per a viatgers freqüents.
La connexió internacional directa entre Espanya i França no estarà completa fins a l’abril, quan els trens AVE espanyols estiguin homologats per circular per les vies franceses. Fins a l’abril, els passatgers hauran de fer transbordament a l’estació de Figueres-Vilafant i prosseguir el viatge fins a la frontera en un altre tren.
L’AVE a Girona i Figueres sortirà de l’estació de Sants de Barcelona. L’estació de la Sagrera, que està en construcció, no estarà operativa fins al 2016. I a l'estació de Girona encara s'han d'acabar algunes infraestructures, com els aparcaments per a vehicles i l'estació d'autobusos.
En qualsevol cas, la posada marxa del servei del tren de gran velocitat entre Barcelona, Girona i Figueres reduirà a la meitat el temps que fins ara es destinava al viatge amb tren entre aquestes ciutats. I s'espera que aquesta reducció tingui un important impacte social, turístic i econòmic a mitjà termini.