El Consorci Segre Rialb ha presentat un projecte per un valor de sis milions d’euros que recull una trentena de propostes per dur a terme en els pròxims tres anys en els sis municipis (Bassella, Tiurana, Ponts, Baronia de Rialb, Peramola i Oliana) que hi ha al voltant de l’embassament de Rialb. El programa arriba a través de la convocatòria dels fons europeus Next Generation que finançaran plans de sostenibilitat turística a 19 destinacions de Catalunya.
El projecte planteja l’impuls d’activitats nàutiques d’interior, les millores de part d’una Via Blava al voltant del pantà de Rialb o la millora del canal del Parc Fluvial del Segre de Ponts (Noguera). El programa destaca en tot moment la importància de l’aigua i també inclou, per part dels integrants, la presentació d’unes esmenes al Pla Hidrològic de l’Ebre 2021-2027 per demanar les compensacions pendents per a la construcció de la presa.
Dins del pressupost, també es preveu una partida per a la millora de l’eficiència energètica del Parc Fluvial del Segre i una altra per a la renovació d’instal·lacions i el mobiliari urbà. En aquest sentit, el pla s’acompanya d’altres propostes de millora de l’entorn per contribuir a la desestacionalització de l’oferta turística actual i posar en valor la infraestructura.
Des del Consorci també han determinat un seguit d’accions orientades a la millora de la connectivitat d’Internet en diversos punts d’interès turístic de l’entorn, a més d’altres propostes de divulgació del patrimoni natural i cultural en format digital. A banda d’aquest procés de digitalització, també s’han previst les obres de rehabilitació de l’església del monestir de Santa Maria de Gualter i l’adquisició d’un catamarà per fer rutes per l’embassament de Rialb i que s’abasteix d’energia solar.