La Ruta del Gurri ja és operativa

El traçat, de 12,5 km, uneix Vic amb Roda de Ter

El riu Gurri al seu pas per Vic
El riu Gurri al seu pas per Vic
10 de desembre de 2012
Guardar a favorits
El Consorci del Ter ha acabat el mes de novembre els treballs d’adequació de la Ruta del Gurri. El traçat, de 12,5 km, uneix Vic i Roda de Ter i es pot fer tant a peu com amb bicicleta.

El nou recorregut, bidireccional, està pensat com a complement de la Ruta del Ter i transcorre per Vic, Gurb, les Masies de Roda i Roda de Ter. L’enllaç amb la Ruta del Ter es realitza a Roda, a 500 metres de la desembocadura del Gurri amb el riu Ter, en terme municipal de les Masies de Roda. El traçat que s’ha prioritzat ressegueix el curs fluvial del Gurri a través de camins existents propers a l’espai fluvial del riu.

Els treballs han consistit a adequar i senyalitzar la ruta des del nucli urbà de Roda de Ter fins al centre de Vic mitjançant la millora de camins existents, l’obertura d’un tram de camí nou i la construcció d’infraestructures de consolidació, estabilització i millora d’aquests camins. Destaca la construcció d’una escullera de protecció del sender al terme municipal de Vic i la passera sobre el riu Gurri al terme municipal de Gurb.

Situat al bell mig de la plana de Vic, el Gurri neix a Seva, als vessants nord-oest del Matagalls, i després de recórrer uns 15 km desemboca al riu Ter al municipi de les Masies de Roda. Amb un recorregut en sentit sud-nord, drena els termes de Taradell i Malla, passa per l’est de Vic i, després de travessar el municipi de Gurb, desguassa a les Masies de Roda. Històricament les seves aigües s’havien utilitzat per les adoberies de Vic.