Les 7 botigues de la plaça Gran de Calaf que has de visitar

L'Ajuntament museïtza els establiments més emblemàtics i els mostra tal com eren als inicis del segle XX

L'aparador de la pastisseria Cal Mestres, a la plaça Gran de Calaf
L'aparador de la pastisseria Cal Mestres, a la plaça Gran de Calaf
26 de març de 2019
Guardar a favorits
Les botigues de la plaça Gran de Calaf recuperen la vitalitat gràcies a la seva museïtzació, que les mostra tal com eren a inicis del segle XX.

La plaça Gran, porxada, era el centre neuràlgic del comerç de la vila i el territori per la celebració del famós mercat de Calaf, que s'hi realitzava des del segle XIII. Aquest fet va suposar l'obertura de més de 40 comerços al voltant del nucli històric, però als anys cinquanta del segle passat el mercat es va traslladar a una altra ubicació i, a poc a poc, les botigues van anar tancant.

Avui, gràcies al projecte 'Les botigues de la plaça Gran, un tresor recuperat', podem visitar set d'aquestes botigues a través de les visites guiades que s'hi fan tot l'any de dimarts a dissabte, a les 10 i a les 12 h; i els diumenges, a les 10.30 i a les 12.30 h (d'octubre a maig, es fan el primer i tercer diumenge de mes, a les 11 h). El preu és de 5 € i cal fer reserva prèvia a l'Oficina de Turisme (93 868 08 33).