La diversificació d’activitats que s’està duent a terme a les estacions del Grup Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) està donant els seus fruits. Enguany, la temporada d’estiu de les estacions de La Molina, Vall de Núria, Espot, Port Ainé i Vallter tanca amb una afluència de més de 81.000 visitants, un 6% més que el mateix període de l’any anterior.
Un dels principals motius pels quals han incrementat el nombre de visites és la intensa oferta que s’ha fet des de les estacions: experiències per a tota la família que inclouen allotjament, restauració i un ampli ventall de possibles activitats com rutes a peu, amb bicicleta o fins i tot amb trineu, així com vols en globus per veure el Pirineu des de l’aire.
Des del Grup FGC es va fer una aposta per intentar arribar d’una manera més directa al públic. El carnet Atotestiu2013 —que permetia aconseguir una activitat gratuïta per cada quatre activitats realitzades— o l’aplicació gratuïta on es podien trobar totes les activitats de les estacions han estat dues de les principals innovacions d’aquesta temporada d’estiu.
L’augment del turisme muntanyenc al territori català ha suposat uns ingressos de més de 5,6 milions d’euros, i el Grup FGC ja està treballant per a la pròxima temporada.
Més enllà de les estacions de muntanya, el Grup FGC ha ofert altres activitats turístiques de muntanya, com els cremalleres de Núria i de Montserrat o els trens del Ciment i dels Llacs, que han transportat en aquests tres mesos més d’1 milió de viatgers, gairebé un 3% més que a l’estiu de 2012.
Un dels principals motius pels quals han incrementat el nombre de visites és la intensa oferta que s’ha fet des de les estacions: experiències per a tota la família que inclouen allotjament, restauració i un ampli ventall de possibles activitats com rutes a peu, amb bicicleta o fins i tot amb trineu, així com vols en globus per veure el Pirineu des de l’aire.
Des del Grup FGC es va fer una aposta per intentar arribar d’una manera més directa al públic. El carnet Atotestiu2013 —que permetia aconseguir una activitat gratuïta per cada quatre activitats realitzades— o l’aplicació gratuïta on es podien trobar totes les activitats de les estacions han estat dues de les principals innovacions d’aquesta temporada d’estiu.
L’augment del turisme muntanyenc al territori català ha suposat uns ingressos de més de 5,6 milions d’euros, i el Grup FGC ja està treballant per a la pròxima temporada.
Més enllà de les estacions de muntanya, el Grup FGC ha ofert altres activitats turístiques de muntanya, com els cremalleres de Núria i de Montserrat o els trens del Ciment i dels Llacs, que han transportat en aquests tres mesos més d’1 milió de viatgers, gairebé un 3% més que a l’estiu de 2012.