Mataró mostra els xups dels patis de les cases

Les 48 Hores Open Puig i Cadafalch se celebren del divendres 14 al diumenge 16 de desembre

Dipòsit d'aigua de l'antic Escorxador
Dipòsit d'aigua de l'antic Escorxador
14 de desembre de 2012
Guardar a favorits
Mataró celebra del divendres 14 al diumenge 16 de desembre les 48 Hores Open Puig i Cadafalch, unes jornades de conferències i portes obertes que volen mostrar el patrimoni de l’arquitecte modernista a la ciutat. Més concretament, faran un recorregut per la història de l’arquitectura relacionada amb l’aigua i, en aquest context, es podran visitar una vintena de xups que hi ha a cases particulars i establiments. Els xups són una mena de fonts i safareigs que es construïen antigament als patis.

Amb el nom de ‘L’arquitectura de l’aigua, un patrimoni per descobrir a Mataró’, s’ha organitzat un cap de setmana d’activitats amb l’objectiu de difondre el patrimoni de la ciutat de manera gratuïta promovent la participació, el descobriment, el coneixement i l’experimentació en pròpia persona del patrimoni arquitectònic de la ciutat relacionat amb el món de l’aigua. Alhora, es reivindica la figura de l’arquitecte mataroní Josep Puig i Cadafalch en la seva vessant més polifacètica, en aquest cas en la seva faceta com a arquitecte municipal i el seu treball en l’obra pública.

El gruix de les activitats serà el dissabte 15 de desembre, amb visites lliures pels xups d’una vintena de patis d’equipaments de la ciutat i de diferents botigues, on hi haurà música en directe. La visita guiada de la jornada portarà els visitants per alguns dels elements històrics més representatius de l’arquitectura de l’aigua a Mataró: el Molí fariner de Dalt, l’interior del Desviament, l’antic repartidor d’aigua de darrere el col·legi Valldemia, els repartidors d’aigua de les muralles i la claveguera romana de Can Xammar.

El diumenge es farà un recorregut guiat pel dipòsit d’aigua de l’antic Escorxador i l’aqüeducte de les Cinc Sènies, i de les 10 a les 12 h hi haurà portes obertes a la Casa Coll i Regàs, per poder apreciar amb calma un edifici modernista projectat per Josep Puig i Cadafalch.