Esparreguera acollirà del 3 al 5 d'octubre la cinquena edició de La Palanca, un festival de circ contemporani que s'ha convertit en un referent cultural a Catalunya i que enguany ha preparat una programació més inclusiva, participativa i vibrant que mai. Durant tres dies, aquest municipi del Baix Llobregat es transformarà en un gran escenari obert a la creativitat, l'emoció i l'expressió a través del circ contemporani, amb més d'una quinzena de propostes artístiques com espectacles, tallers i activitats per a tota la família.
El festival s'inaugurarà el divendres 3 d'octubre amb l'espectacle Fargar, una proposta a càrrec de la companyia Berta Baliu i els Castellers d'Esparreguera que transformarà la façana del Teatre de La Passió combinant dansa vertical i castells. També tindrà lloc la funció L'escala, dirigida per Manolo Alcántara, que reunirà grans noms del circ contemporani en una vetllada festiva acompanyada per la coral TheseHarmonics.
Durant el cap de setmana també destaquen propostes com Fuego salvaje, un espectacle revelador de Wilbur que oscil·la entre l'humor i la vulnerabilitat; Playground, del Collectif Primavez, on els espectadors esdevenen part essencial de l'escena; L'Y-ansia per volar, de Yldor Llach, una peça inspirada en l'univers simbòlic del Petit Príncep i l'esperit creatiu de Joan Brossa, o Desprovisto, de la Cia. UpArte, una impactant proposta de circ visual i emocional que combina tècnica, ritme i sensibilitat, entre molts altres espectacles. A més, del 3 al 5 d'octubre també es podrà gaudir en família d'activitats i tallers diversos.
D'altra banda, La Palanca vol reafirmar el seu compromís amb la inclusió amb una programació prèvia en què s'organitzaran tallers de circ inclusius adreçats a persones amb discapacitat intel·lectual, amb l'objectiu de fomentar valors com la cooperació i la confiança a través de jocs i tècniques de circ.