La capital del Solsonès s'omple de ritme de l'1 al 17 d'agost amb l'arribada de joves músics i professors d'arreu del món per celebrar la 24a edició de l'Acadèmia Internacional de Música de Solsona (AIMS) i el seu festival. Es tracta de l'únic certamen musical pedagògic del país que atorga la possibilitat a joves estudiants internacionals de mostrar les seves habilitats musicals davant un públic local.
Enguany, 85 alumnes procedents de 18 països diferents rebran classes d'una vintena de prestigiosos professors europeus amb els quals oferiran fins a 31 concerts de música clàssica en diferents escenaris del Solsonès, el Bages, el Moianès, la Segarra o l'Alt Urgell. A més de les actuacions en format clàssic a auditoris o teatres, també hi ha les iniciatives AIMS Carrer i AIMS Social, que proposen concerts al carrer, normalment ubicats a les places de Solsona; i als hospitals, associacions o residències propers perquè tots els vilatans en puguin gaudir.
Com sempre, el plat fort, i que concentra tots els esforços de l'Acadèmia durant quatre intenses jornades, serà el concert de l'Orquestra Simfònica de l'AIMS, que es farà el divendres 8 d'agost a les nou del vespre a la sala polivalent solsonina. Quaranta-quatre músics interpretaran la 8a Simfonia de L. V. Beethoven sota la batuta de Daniel Huertas.
L'AIMS Festival és una oportunitat única per gaudir d'aquells que comencen, però també per escoltar solistes de les principals orquestres europees i catedràtics d'escoles superiors de primer nivell internacional.
Més informació: www.aims.cat