Tarragona reivindica la seva identitat castellera amb actuacions i activitats

Del 24 de juny al 4 d'octubre tindrà lloc 'Tarragona, Ciutat de Castells', un cicle d'activitats i exhibicions que converteix la capital del Tarragonès en l'epicentre del món casteller

Text:
Redacció Descobrir per a Tarragona Turisme
Exhibició castellera davant la imponent catedral de Tarragona
Exhibició castellera davant la imponent catedral de Tarragona FOTO: Manel R. Granell / Tarragona Turisme.
23 de juny de 2026
Guardar a favorits

La tradició castellera forma part de l'essència de Tarragona i és una de les manifestacions culturals més identitàries de la ciutat, reconeguda com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la UNESCO. Per aquest motiu, Tarragona Turisme ha impulsat una nova edició de 'Tarragona, Ciutat de Castells', un cicle d'activitats relacionades amb el món casteller que tindrà lloc del 24 de juny al 4 d'octubre. 

Entre l'1 de juliol i el 9 de setembre se celebraran les tradicionals actuacions castelleres dels dimecres, que es faran a les 20 h davant de l'espectacular catedral de Tarragona. Amb aquestes exhibicions el públic podrà conèixer de prop la cultura castellera i gaudir de l'activitat de les colles de la ciutat en un entorn patrimonial únic. 

Calendari d'actuacions

  • Colla Jove Xiquets de Tarragona: 1 i 22 de juliol
  • Xiquets de Tarragona: 8 de juliol i 26 d'agost
  • Castellers de Sant Pere i Sant Pau: 15 de juliol i 2 de setembre
  • Xiquets del Serrallo: 29 de juliol i 12 d'agost (podria modificar-se en funció de les activitats programades amb motiu de l'eclipsi)
  • Nois de la Torre: 5 d'agost i 9 de setembre

Sant Joan, Santa Tecla, La Mercè o Sant Magí; del 24 de juny al 24 de setembre s'han organitzat jornades castelleres en què participen les colles de la ciutat, a més d'algunes de les millors de Catalunya. 

Diades castelleres

  • Sant Joan (24/06 a les 19.30 h):  Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo, Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau. A la plaça de la Font. 
  • Sant Pere (27/06 a les 18:30 h): Xiquets del Serrallo, Castellers de Terrassa, Moixiganguers d’Igualada. A la plaça Sant Magí (El Serrallo). 
  • Pla de la Seu (27/06 a les 18:30 h): Xiquets de Tarragona, Castellers de Sants, Castellers de Vilafranca. Al pla de la Seu. 
  • Sant Pere (27/06 a les 18:30 h): Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau, Castellers d’Altafulla. A la plaça Catalunya. 
  • Mare de Déu del Carme (11/07 a les 18:30 h): Xiquets del Serrallo, Castellers de Lleida, Colla Jove de Castellers de Sitges, Bordegassos de Vilanova. A la plaça Sant Magí (El Serrallo). 
  • Sant Magí (19/08 a les 12 h): Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo, Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau. A la plaça Santiago Rusiñol (plaça de les Cols).
  • Diada de Catalunya (11/09 a les 12:30 h): Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo, Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau. Al pla de la Seu. 
  • Santa Tecla – 1r diumenge (20/09 a les 12 h): Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Castellers de Vilafranca, Colla Vella Xiquets de Valls. A la plaça de la Font. 
  • Santa Tecla (23/09 a les 13 h): Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo, Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau. A la plaça de la Font.
  • La Mercè (24/09 a les 13h): Xiquets de Tarragona, Colla Jove Xiquets de Tarragona, Xiquets del Serrallo, Colla Castellera Sant Pere i Sant Pau. A la plaça Santiago Rusiñol (plaça de les Cols).

El cicle 'Tarragona, Ciutat de Castells' culminarà els dies 3 i 4 d'octubre amb el Concurs de Castells, una actuació de les millors colles castelleres del país que se celebra cada dos anys al Tarraco Arena. 

Amb aquest programa, la ciutat reivindica un dels principals elements identitaris de la ciutat i una expressió cultural que combina tradició, esforç col·lectiu i cohesió social.

Més informació: tarragonaturisme.cat/ca/tarragona-ciutat-de-castells