Escapa’t amb família al novembre

3 propostes per passar un cap de setmana de tardor amb nens

Autor:
Redacció Descobrir
2 de novembre de 2023

L’encant dels colors ataronjats, les primeres empolsinades de neu a cotes altes, la sorra freda de les platges o els mantells de fulles que no ens deixen veure el terra són algunes de les postals que podem viure al novembre. I als nens els encanta poder jugar amb les fulles, fer les primeres guerres de neu o corre per les platges de sorra freda. Us proposem tres plans per aprofitar i viure aquest mes.

Vista del poble d'Àger

Vista del poble d'Àger FOTO: Arxiu Descobrir

1

Serra de Montsec: senderisme i astronomia

La serra de Montsec és un espai natural molt caracteritzat pel seu clima i per unes formacions rocoses úniques en tot el territori català. L’oferta senderista i d’aventura l’encapçala el congost de Mont-rebei, una ruta espectacular que és apta per a tota la família, i que tot i la manca d’aigua, val molt la pena. Podeu fer-la dissabte i guardar-vos la tarda i el vespre per fer una visita al Parc Astronòmic del Montsec, a Àger, un dels més importants de l’Estat, i on gaudireu d’un cel espectacular i descobrir els secrets de l’univers. 

Diumenge, us proposem fer una visita interessantíssima que emocionarà petits i grans. Aneu a la Terreta a descobrir uns ocells impressionants: els voltors. Podeu amagar-vos a un hide i veure com els alimenten amb l’activitat ‘El menjador dels voltors’. Al·lucinareu!    

www.tremp.cat

Vista panoràmica de la serra de Queralt

Vista panoràmica de la serra de Queralt FOTO: Getty Images

2

Berga: cultura i història

A Berga, la natura és la principal protagonista. La serra de Queralt o el pantà de la Baells són escenaris perfectes per gaudir de diferents activitats, com el senderisme, la bicicleta de muntanya o el parapent. Escolliu el que més us funcioni com a família i ja tindreu el pla per dissabte al matí. A la tarda, endinseu-vos a la capital del Berguedà: la Casa de la Patum, és un imprescindible, però una volta pel centre per descobrir la plaça de Sant Pere, on té lloc la festa o una visita guiada pels espais de la Patum o la Berga medieval, també són també bones opcions.  Diumenge, acosteu-vos a Cercs i endinseu-vos al Museu de les Mines de Cercs. Una visita que inclou l’entrada a les imines amb un trenet que fascinarà als més petits.   Informació pràctica Berga Turisme  Museu de les Mines de Cercs

www.turismeberga.cat

Les tonalitats de tardor conviden a passejar per espais com els d'Artiga de Lin

Les tonalitats de tardor conviden a passejar per espais com els d'Artiga de Lin FOTO: Oriol Clavera

3

L’Aran, entre la tardor i l'hivern

Si es donen les condicions, és el primer lloc on sol nevar. Us proposem que us instal·leu a prop de Vielha i que dediqueu el matí de dissabte a la recerca de neu. El coll de la Bonaigua o el pla de Beret acostumen a ser els llocs on hi ha les primeres enfarinares. Sinó, sempre hi podeu fer una passejada. A la tarda, feu el tomb per Salardú i Unha, on podeu visitar el Musèu dera Nheu.  Diumenge, us recomaneu que us endinseu als boscos de l’Artiga de Lin, són una meravella vestits de tardor. Una idea és que feu l’excursió que us porta fins als Uelhs deth Joèu, si els enganxeu després d’una bona ploguda, al·lucinareu amb la quantitat d’aigua que hi baixa.   

www.visitvaldaran.com