Els tres estanys de Tristaina

El cel s’emmiralla als tres llacs que recullen les aigües gèlides del pic de Tristaina. Per arribar-hi, només cal resseguir el camí tranquil i fressat que s’endinsa per una de les valls més seductores del Pirineu andorrà

El camí, degudament senyalitzat, baixa cap a la dreta i travessa el riu de Tristaina, que serpenteja entre els prats de festuca de la coma del Forat. El viarany puja per una petita graonada i amb tan sols 25 minuts ens porta a tocar de l’Estany Primer, el més petit dels tres que trobarem al llarg del recorregut. Si ens ve de gust amb poc més d’un quart d’hora l’haurem resseguit tot. Després d’assaborir el paisatge pedregós i tacat per mates de boix i gingebre, continuem paral·lels al rierol que desemboca al llac. El sender s’enfila fins arribar a un petit coll que deixa al descobert l’Estany del Mig, de forma allargada i de caràcter una mica més feréstec pel rocam i les tarteres que el rodegen. Resseguim la riba occidental de les aigües i prenem el camí que puja en direcció nord. S’inicia llavors un tram de força pendent. Aviat, però, l’esforç es veurà recompensat per la vista aèria sobre l’Estany de Més Amunt que, cobert de glaç gairebé sis mesos a l’any, reposa als faldars del pic de Tristaina. El recorregut dóna la volta al llac per la cota 2.500, passa per la Costa Rodona i voreja el cim de Tristaina. És un bon lloc per treure la càmera i immortalitzar una panoràmica que fon el circ, els estanys i tota la vall. Deixem el port de l’Aibella a l’esquerra, i després de salvar els petits estanyols de la zona de les Basses, el camí inicia una còmoda baixada sense pèrdua fins a l’Estany Primer i la coma del Forat.

Esquí Vallnord - Sector Ordino Arcalís. Pistes d’esquí. Lloguer de material, cursos d’iniciació a diferents modalitats d’esports de neu. Ordino. (00376) 73 96 00. www.vallnord.com Excursions amb raquetes de neu. Rutes guiades per la vall d’Ordino amb raquetes de neu. Itineraris de diferents nivells de difi cultat organitzats per l’Ofi cina Municipal de Turisme d’Ordino. Nou Vial s/n. Ordino.(00376) 73 70 80. www.ordino.ad