A les viles interiors del Baix Llobregat pel Montpedrós

Una ruta amb final a escollir pel 'petit Jerte català' amb boscos, vistes i cireres florint durant el mes de març i amb les festes de la cirera a finals de maig i principis de juny

Dificultat Dificultat Mitjana

Distància: Total: 21,2 km (Torrelles: 16,88 km, Sant Climent: 17,89 km)

Desnivell: Total: 747,6 m (Torrelles: 583,3 m, Sant Climent: 610,6 m)

Durada: Total: 6h (Torrelles: 4h 45min, Sant Climent: 5h 15min)

Amb la línia Llobregat-Anoia dels FGC aconseguim fer la ruta circular agafant el tren a la Colònia Güell per tornar al punt de sortida de Sant Vicenç dels Horts.

Les vies de comunicació per carretera amb el punt de sortida a Sant Vicenç dels Horts són: la BV-2002, que uneix el municipi amb Sant Boi de Llobregat; la N-340, que enllaça amb els Quatre Camins cap a l'AP-2, i l'Autovia del Baix Llobregat (A-2).

El Montpedrós, amb la seva ermita de Sant Antoni al capdamunt, és com una habitació amb vistes a tot el tram baix del riu Llobregat, amb Santa Coloma de Cervelló en primer terme. La muntanya ens obre les portes a les petites i boniques valls interiors de la comarca del Baix Llobregat, amb Sant Climent de Llobregat i Torrelles de Llobregat com a viles de referència. De març a principis de juny aquestes contrades es converteixen en un petit Jerte català, amb els cirerers florint durant el març i amb les fires i festes de la cirera a finals de maig i principis de juny. Si hi afegim que podem iniciar la ruta i fer-la circular arribant i tornant amb el tren (FGC), que durant el trajecte a peu o en bicicleta ens trobem paisatges que ens sorprenen, i que al destí ens hi esperen unes viles boniques i acollidores, l’èxit de la jornada està garantit.

Comencem l’ascensió
Per tal que l’ascensió al Montpedrós sigui més suau, agafem el GR-92 a la banda muntanya de l’estació de FGC de Sant Vicenç dels Horts, per anar resseguint les marques d’aquest camí fins a donar la volta a tot el turó i pujar-lo per la pista que surt del costat sud, en un coll força concorregut. Hi tornem per seguir la ruta tot dirigint-nos cap al coll de can Cardó. Can Cardó és un mas situat sobre un turó rodó que voltem pel seu costat oest, i passant pel bosc de can Belasc arribem al coll de Querol.

Els diferents mapes consultats canvien la localització exacta d’aquest coll. Nosaltres l’identifiquem com la cruïlla de quatre pistes que enllacen amb totes les poblacions que hem esmentat. En teniu una foto per sortir de dubtes. Ara ens toca escollir la vila o la fira de la cirera que volem visitar. Les valls de Torrelles de Llobregat i Sant Climent de Llobregat formen el que hem anomenat ‘petit Jerte’, i celebren fires i festes de la cirera amb una llarguíssima tradició, amb més d’una trentena d’edicions cadascuna, com la de Santa Coloma de Cervelló, ja a la banda del riu Llobregat.

A Torrelles passant per Catalunya en Miniatura
La primera de les pistes a la dreta ens porta fins a Torrelles passant per davant mateix de Catalunya en Miniatura. La tercera, tot resseguint el GR-92, ens permet arribar a Sant Climent de Llobregat. I, finalment, baixant per la quarta arribem a la Colònia Güell i d’allà a Santa Coloma de Cervelló. Tres destins a tres viles prou allunyades de les grans vies de comunicació i dels polígons, i que ens sorprenen per la seva tranquil·litat i caràcter acollidor.

La tornada des de Torrelles i Sant Climent la fem pel camí que hem previst cap a Santa Coloma de Cervelló, on, tant a la Colònia Güell com a prop de la vila, hi tenim estació dels FGC.

Relleu
  • Què fer a Baix Llobregat

Què millor que un hotelet amb encant a prop de la ruta i localitzat al carrer Cirerers?  El Petit Mirador ja ho diu tot amb el nom. Carrer Cirerers, 25 (en un GPS surt amb el núm. 39). Urbanització Can Guey (can Güell). Zona Sud. Sector A. Torrelles de Llobregat. Coordenades: N 41.346570 – E 1.982160 | 93 689 25 78 i 637 154 885 | info@petitmirador.com | Categoria: 3 estelles | Habitació doble: 78 € / dia | Mascotes: suplement 8 €.