Amb nens

La roca Foradada, una cascada de contes de fades

En un racó d’Osona s’amaga un salt d’aigua que sembla sortit d’un conte de fades encantades. És la roca Foradada, a on s’arriba des del poble de Cantonigròs. Després de fer una agradable excursió entre alzines, castanyers, roures i arbres de ribera, ens espera un gran gorg d’aigua dolça rodejat d’un amfiteatre de parets de roca.

Distància: 2,2 km (anada i tornada)

Durada: 1 h i 30 min (anada i tornada amb parades)

La parada de tren més propera és la de Vic (902 41 00 41 | www.gencat.cat/rodalies). Un cop a Vic cal agafar un bus d'Osona Bus (902 13 00 14).

Per la C-17 fins a Vic, i un cop passat Vic cal agafar la C-153 en direcció a Olot. Després de passar el poble de Santa Maria de Corcó arribem a Cantonigròs.

Paren a Cantonigròs els autobusos d'Osona Bus i Teisa (93 215 35 66) que surten de Barcelona, Vic i altres poblacions.

Enmig de la riera de les Gorgues trobem la roca Foradada, un indret sorprenent i amb un aire màgic que encantarà als més petits. Es tracta d’un gorg vorejat de roca, que deu el seu nom al forat que té una de les parets. L’excursió que hi porta és ideal per fer amb nens: és curta (una mitja hora d’anada i uns tres quarts de tornada) i sense cap dificultat tècnica, a excepció de la darrera part, amb un pronunciat pendent, on cal anar en compte amb les relliscades.

El recorregut presenta un paisatge variat i amb molta vegetació. Petits i grans poden jugar a reconèixer alzines sureres, roures, castanyers i, al costat del riu, diferents espècies d’arbres de ribera.

Comencem la ruta al mateix poble de Cantonigròs, concretament al costat del camp de futbol. Des de darrere del camp surt un camí ample que fa una suau baixada. Seguim els senyals del GR-151 fins que aquest gira a l’esquerra. No fem cas d'aquest primer encreuament i seguim camí avall. Uns metres més endavant retrobem el GR i el seguim a la dreta. Poc després arribem a una cruïlla i deixem el GR que continua cap al poble de Santa Maria de Corcó i baixem a la dreta (seguint un senyal que així ho indica) per un sender estret i pedregós que baixa cap a la cascada de la Foradada. És en aquest darrer tram on cal anar en compte amb els petits, ja que el camí és estret, humit i fa baixada. De tota manera, en els trams més perillosos hi ha baranes on agafar-se. Finalment, amagat entre la frondosa vegetació, descobrim un escenari digne d’una pel·lícula de fantasia. L’aigua, que cau en un gorg des d’una altura de 15 metres, està rodejada de grans parets de pedra. A l'estiu és un indret ombrejat i recollit que, sens dubte, convida al bany.

Si no hi ha gaire gent podrem gaudir de la sensació d'haver descobert un indret màgic. Descansem una estona i agafem forces per la tornada... que ara fa pujada!

Si hi anem amb nens molt petits, cal portar-los en una motxilla a l’esquena.

• Què fer a Osona

Ca la Rotllada. Una gran masia catalana situada al costat del riu, en un lloc molt agradable rodejat de camps i arbres. Disposa de vuit habitatges independents totalment equipats, amb possibilitats de posar-hi bressols o llits supletoris per als nens. També hi ha un restaurant molt agradable i on es menja molt bé. Carretera de Vic a Olot, C-153, km 23,6. Cantonigròs | 93 856 50 24 / 647 560 889.